REFAKATÇİ KURALLARI/REFAKATÇİ
POLİTİKALARI
HASTA REFAKAT HİZMETİ SINIRLI SAYIDA TUTULARAK MÜMKÜN İSE AYNI KİŞİ TARAFINDAN VERİLMESİ SAĞLANACAKTIR.
1-Refakatçi, refakatçi kartını sağlık tesisinde
kaldığı sürece taşımak zorundadır.
2-
Hastalarınızın Doktoru ve Hemşiresiyle tanışınız.
3- Refakatçinin hastasının bakımına sadece doktorun ve
hemşirenin izin verdiği ölçüde yardım etmesi beklenmektedir.
4- Refakatçinin, hastanın güvenliği açısından doktor
ve hemşirelerin bilgisi dışında her hangi bir uygulamada bulunması yasaktır.
5- Hemşirelerce verilen hasta bakım eğitimi
kurallarına uyulmalıdır.(El hijyeni, düşme riski eğitimi)
6- Refakatçi hastasının yanından ayrılacağı durumda ve
refakatçi değişimlerinde hemşireye haber vermelidir.
7- Refakatçi güvenlik açısından hasta ve kendi yanında
fazla para veya değerli eşya bulundurmamalıdır.
8- Refakatçinin, hastasına huzurlu bir ortam
sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle
konuşmaması, gürültü yapmaması gerekmektedir. Ayrıca hastanın kaldığı odada
bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması,
doktor vizite saatlerinde ve saat 22.00 den sonra kapatılması gerekmektedir.
9- Refakatçi ilgili hekim ya da hemşire istemi
dışında, hastalarını sağlık tesisi dışına çıkarmamalı veya yatağını
değiştirmemelidir.
10- Refakatçi, hekim ya da hemşireye danışmadan
hastaya hiçbir müdahalede bulunmamalı, yiyecek, içecek vermemelidir.
11- Refakatçi sağlık tesisi içinde tütün ve alkol
kullanmamalıdır.
12- Refakatçi hasta odası, banyo ve tuvaletleri mümkün
olduğunca temiz kullanmaya dikkat etmelidir.
13- Hastanız ile ilgili herhangi bir sorun olduğunda
derhal hemşireyi durumdan haberdar etmeniz gerekmektedir.
14- Sağlık tesisi içindeki uyarı ve ikaz levhalarına
uymanız, teknik bir problemle karşılaşıldığında servis sorumlu hemşiresine haber
vermeniz gerekmektedir.
15- Acil bir durum olmaması halinde doktor vizite
saatinde hastanızın durumunu takip ve bilgi alma açısından odanızdan görevliye
haber vermeden ayrılmayınız.
16-Çöpleri
çalışanların uyarıları doğrultusunda size gösterilen çöp kutularına atınız.
17- Hasta ve hasta yakınlarına daha iyi hizmet
verilebilmesi için sağlık tesisi ile ilgili görüş ve önerilerinizi “dilek –
şikâyet” kutularına bırakabilirsiniz.
18- Hastanenin hepimizin ortak malı olduğunu
unutmayıp, KORUYUNUZ.
HASTANEMİZ
VE ÇALIŞANLARIMIZ ADINA ACİL ŞİFALAR DİLERİZ